Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko pracy  „Opiekun/ka”w Samorządowym Żłobku w Starym Sączu

Dyrektor Samorządowego Żłobka w Starym Sączu ogłasza rekrutację na wolne stanowisko pracy opiekuna/ki w Samorządowym Żłobku w Starym Sączu.

Warunki zatrudnienia na stanowisku

  1. Miejsce wykonywania pracy: Samorządowy Żłobek w Starym Sączu, ul. Jagiellońska 16.
  2. Wymiar czasu pracy: pełen etat.
  3. Ilość etatów: pięć (w tej liczbie etatów minimum jedna osoba musi posiadać dodatkowe kwalifikacje pielęgniarki lub położnej).
  4. Forma zatrudnienia: umowa o pracę.
  5. Planowany termin zatrudnienia: od 25 sierpnia 2025 r.

Wymagania niezbędne dla kandydata aplikującego na stanowisko Opiekuna/ki.

  1. Obywatelstwo polskie, lub obywatelstwo Unii Europejskiej oraz obywatelstwo innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, i którzy posiadają znajomość języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej.
  2. Posiada kwalifikacje: pielęgniarki, położnej, opiekuna dziecięcego, nauczyciela przedszkolnego, nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej lub pedagoga opiekuńczo-wychowawczego, pedagoga społeczno-wychowawczego, pedagoga wczesnej edukacji, terapeuty pedagogicznego lub
  3. Osoba, która ukończyła studia podyplomowe na kierunku lub specjalności: wczesne wspomaganie rozwoju, wspomaganie rozwoju dzieci w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej w żłobkach i przedszkolach, edukacja prorozwojowa, pedagogika małego dziecka, psychologia dziecięca, psychologia wspierania rozwoju i kształcenia lub psychologia wychowawcza lub
  4. Osoba, która odbyła nie wcześniej niż 2 lata przed podjęciem zatrudnienia jako opiekun w żłobku, szkolenie z udzielania pierwszej pomocy oraz posiada co najmniej wykształcenie:
  5. wyższe na dowolnym kierunku, którego program obejmuje zagadnienia związane z opieką nad małym dzieckiem lub jego rozwojem i odbyła 80 – godzinne szkolenie w celu uaktualnienia i uzupełnienia wiedzy oraz umiejętności lub
  6. średnie lub średnie branżowe oraz:
  7. co najmniej roczne doświadczenie w pracy z dziećmi w wieku do lat 3 lub
  8. przed zatrudnieniem jako opiekun w żłobku odbyła 280 – godzinne szkolenie, z czego co najmniej 80 godzin w formie zajęć praktycznych, polegających na sprawowaniu opieki nad dziećmi pod kierunkiem opiekuna, o którym mowa w pkt. 2 i 3.

Jeżeli osoba, o której mowa w pkt. 4 ppkt 2 lit. a, nie pracowała z dziećmi w wieku do lat 3 przez okres co najmniej 6 miesięcy bezpośrednio przed podjęciem zatrudnienia jako opiekun, zobowiązana jest w ciągu 6 miesięcy od rozpoczęcia pracy na stanowisku opiekuna odbyć 80 – godzinne szkolenie w celu uaktualnienia i uzupełnienia wiedzy.

  • Posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych.
  • Jest osobą, która nie została skazana prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz nie widnieje w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym, jest osobą, która nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza nie została jej zawieszona oraz ograniczona.
  • Wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku gdy taki obowiązek został nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez Sąd.
  • Daje rękojmię należytego sprawowania opieki nad dziećmi.
  • Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ofertowym stanowisku.

Wymagania dodatkowe:

  1. preferowane doświadczenie w pracy z dziećmi;
  2. znajomość podstaw pielęgnacji małego dziecka;
  3. zdolności manualne, muzyczne, plastyczne, kreatywność;
  4. wysoka kultura osobista;
  5. umiejętność pracy w zespole;
  6. umiejętność pracy pod presją czasu i w stresie;
  7. aktualna książeczka zdrowia do celów sanitarno-epidemiologicznych.

Zakres wykonywanych obowiązków na stanowisku:

  1. dbanie o bezpieczeństwo dzieci;
  2. zaspokajanie potrzeb dzieci i ich usamodzielnianie;
  3. wspomaganie rozwoju dzieci;
  4. sprawowanie opieki nad dziećmi od 20 tygodnia życia do lat 3;
  5. wykonywanie codziennych czynności w zakresie karmienia, mycia, układania do snu oraz czynnościach higienicznych, ubierania, rozbierania;
  6. opracowanie i realizacja programu edukacyjnego, planu tygodniowego i miesięcznego pracy z grupą, znajomość zasad i metod pracy, rzetelne wykonywanie obowiązków;
  7. realizacja programu wychowawczego poprzez różnorodność prowadzonych zajęć;
  8. przygotowywanie pomocy do zajęć i dekoracji pomieszczeń;
  9. utrzymanie w należytym stanie i czystości sprzętu, zabawek, bielizny dziecięcej;
  10.  nakrywanie do stołu, porcjowanie posiłków, pomoc podczas jedzenia dzieci;
  11.  codzienne słanie leżaków oraz zmiana bielizny pościelowej;
  12.  dbałość o estetyczny wygląd pomieszczeń grupy;
  13.  organizowanie dzieciom wypoczynku na świeżym powietrzu;
  14.  dbałość o powierzony sprzęt;
  15. współpraca z rodzicami w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych na dziecko;
  16.  systematyczne prowadzenie wymaganej dokumentacji;
  17.  budowanie pozytywnego wizerunku żłobka oraz realizacja jego wizji i misji, a także standardów opieki w żłobku oraz zgłaszanie wniosków w tym zakresie;
  18. współpraca w grupie z pozostałym personelem w celu zapewnienia sprawnej organizacji pracy i odpowiednich warunków pobytu dzieci;
  19. przestrzeganie dyscypliny pracy, przepisów bhp i ppoż.;
  20. wykonywanie innych czynności zleconych przez Dyrektora, wynikających z potrzeb placówki.

Wymagane dokumenty od kandydatów na ww. stanowisku: 

  1. list motywacyjny wraz z klauzulą,  czytelnie podpisany;
  2. życiorys (CV) z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej wraz
    z klauzulą, czytelnie podpisany;
  3. uwierzytelnione kopie dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie oraz kwalifikacje;
  4. uwierzytelnione kopie dokumentów potwierdzających wymagane doświadczenie zawodowe i staż pracy;
  5. oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnej oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
  6. oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo umyślne lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz że, nie figuruje
    w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym;
  7. oświadczenie, że kandydat nie był i nie jest pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona ani ograniczona;
  8. oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku gdy taki obowiązek został nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd;
  9. oświadczenie dawania rękojmi należytego sprawowania opieki nad dziećmi;
  10. oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku;
  11. oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego, a w przypadku osób nieposiadających obywatelstwa polskiego znajomość języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej;
  12. oświadczenie dotyczące danych osobowych osoby ubiegającej się o zatrudnienie.

Wszelkie dokumenty składane przez kandydata powinny być własnoręcznie podpisane, a w przypadku złożenia kserokopii dokumentów powinny być one potwierdzone przez kandydata za zgodność z oryginałem.

List motywacyjny, szczegółowe CV z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej, powinny być opatrzone klauzulą:

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z rozporządzeniem  Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o  ochronie danych) (Dz. U. UE. L.2016.119/1), oraz zgodnie z ustawą
z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1781) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1135 ).”

Termin i miejsce składania dokumentów:

Wymagane dokumenty rekrutacyjne należy składać w terminie od dnia 28 lipca 2025 r. do dnia 6 sierpnia 2025 r. w formie papierowej w zaklejonej kopercie, z dopiskiem „Nabór na wolne stanowisko pracy Opiekuna/ki w Samorządowym Żłobku w Starym Sączu” w siedzibie Urzędu Miejskiego w Starym Sączu – pok. nr 4 na parterze budynku w godzinach od 8.00 do 15.00 lub w formie elektronicznej opatrzone podpisem elektronicznym kwalifikowanym lub profilem zaufanym na adres e-mail: sekretariat@zlobek.starysacz.org.pl,

Dokumenty, które wpłyną niekompletne lub po upływie określonego terminu nie będą rozpatrywane.

Organizator naboru zastrzega sobie możliwość jego unieważnienia bez podania przyczyny.


  Dyrektor

Samorządowego Żłobka

        w Starym Sączu

mgr Katarzyna Stawiarska

Pliki do pobrania: